Tuesday, March 31, 2009

Siapa Yang Merosakkan Imej Islam??


PAS asyik bermegah dengan perjuangan untuk Islam kononnya. Tapi sekarang PAS dah tak fikirkan dah sentimen pasal agama Islam. Yang penting bagi mereka...menang PRK di Bukit Gantang. Lantak la kaum apa atau agama apa yang menyokong mereka....atas alasan atau tag...PAS for All...

Nak dijadikan cerita...penulis baru je lepas pergi ke satu majlis ceramah PAS...ala kempen untuk si Penderhaka tu la....dalam majlis kempen ceramah tu...ada la sekumpulan orang India yang jelas beragama hindu...dah ada calit kat dahi...kompom la dia beragama hindu...

Apabila si Nizar ni naik je ke tempat berceramah....kebetulan saya berdiri di sebelah mamat india ni....tiba-tiba...mamat India yang jelas beragama hindu ni menjerit...Allahuakbar!..dalam nada sambil gelak... banyak kali juga....Terkejut saya dibuatnya...jelas sekarang...kalimah suci yang kita selalu baca dalam solat tu....dah jadi mainan dah di mulut orang yang bukan beragama Islam.

Inilah padahnya...apabila PAS melaungkan slogan Islam....kaum lain yang beragama kafir pun dok pakat main-main dengan kalimah suci umat Islam ini.

Dalam soal ini....adakah PAS tidak mahu bertanggungjawab?? Disebabkan mereka....agama lain boleh mempermainkan kalimah suci agama Islam??..Inikah dikatakan meperjuangkan Islam???

Wahai umat Islam PAS...apakah perasaan kamu semua??? Islamkah kamu???mengapa hanya diam....tepuk dada..tanya iman..wahai orang-orang PAS.

No comments:

Post a Comment