Thursday, April 30, 2009

JASA-JASA ALLAHYARHAM PUAN SERI LAILA TAIB SENTIASA DIKENANG...AL-FATIHAH

Oleh: Pemikir

Wira rasa terkejut apabila diberitahu mengenai pemergian Allahyarham Puan Seri Laila Taib isteri kepada Tan Seri Mahmud Taib, Ketua Menteri Sarawak yang dicintai rakyat Sarawak. Pemergian Puan Seri Laila setelah mengidap penyakit barah sangat dirasai kerana Puan Seri sangat prihatin kepada kebajikan warga Sarawak dan lebih besar daripada itu terhadap mereka-mereka yang baru memeluk agama Islam. PERKIM pasti merasa kehilangan Puan Seri kerana Tan Seri juga merupakan ketua utama PERKIM Nasional.
Jasa Puan Seri sangat terserlah apabila beliau telah menjadikan kanak-kanak Bosnia Islam dalam program anak angkat Sarawak. Kini kanak-kanak itu sudah menjadi remaja yang terurus segi kebajikan dan juga pembelajaran mereka. Wira pernah melihat remaja-remaja Bosnia ini mengerjakan solat Jumaat di Masjid Kuching dan ini merupakan satu kegiatan Puan Seri yang sangat disukai oleh Rasul dan Allah S.W.T.
Wira mendoakan roh Puan Seri Laila Taib dibawa ke semulia-mulia tempat yang disediakan oleh Allah S.W.T untuk umat yang sentiasa bersyukur dan bertakwa kepada-NYA.

No comments:

Post a Comment